tirsdag 16. juni 2009

Bydel Østensjø

Jeg liker å reise ut i Oslos bydeler for å be og kjenne på stemningen, og derfor tok jeg meg i går en tur til Bøler etter at jeg var ferdig med jobben. Bøler er en del av Østensjø bydel. I den bydelen bor det mer enn 45.000 mennesker. Men foreløpig har jeg bare klart å identifisere en eneste frikirke der (Oslo misjonskirke). Det finnes kanskje noen flere, men de er ikke særlig synlige. Er det noen som kjenner til noen menigheter som samles ett eller annet sted i den bydelen? Gi i så fall et lite vink!

Det finnes sikkert mange kristne som bor i bydelen, men som reiser til Oslo sentrum for å gå på møter. Men jeg er overbevist om at det trengs lokale forsamlinger på slike steder. Hvordan skal de 45.000 som bor der ellers få høre evangeliet? Er det bare meg som føler på behovet for å plante menigheter slike steder? Eller er det noen «der ute» som brenner for Østensjø bydel?

5 kommentarer:

geir sa...

Adventistene har menighet og forsamlingshus lokalisert i John G. Mattesonsv.

Are Karlsen sa...

Det hadde vært spennende å få vite mer om det åndelige livet i Bydel Østensjø.

Hvordan lever folk sitt åndelige liv der?

Eskil sa...

Bra spørsmål Are. Jeg kjenner ikke mye til hva som skjer i bydelen. Men det er jo slike ting jeg lurer på når jeg er ute og «rekognoserer». Hvordan kan man kan man komme mennesker i bydelen der og deres åndelige lengsel i møte – uten å måtte trekke dem til sentrum for å gå på møte…

PS Are. Nettleseren min henger seg når jeg prøver å gå inn på bloggen din. Jeg bruker IE 8.0. Vet ikke om flere har det samme problemet

Anonym sa...

Jeg har flere tips om dette! På Bøler, Manglerud, Oppsal og Bekkelaget skal det visstnok også være noen hus for kristne mennesker. Tror de samles om søndagen for å be og lese fra bibelen.

Eskil sa...

Er dette noe som fortsatt skjer - at folk samles regelemsssig til bønn, Bibel og fellesskap i disse bydelene? Hvis ja, så send meg gjerne en mail slik at vi kan kommunisere litt mer privat!