fredag 23. januar 2009

Biblioteket på MF

For noen dager siden hadde jeg 2-3 timer «å slå i hjel» i Oslo mellom to avtaler, så da tok jeg turen til biblioteket på Menighetsfakultetet. Der kan jeg med enkelhet bruke både timer og dager. Den som er interessert i bibelkunnskap, teologi og kirkehistorie har der ikke mindre 70.000 bøker til rådighet! I tillegg abonnerer de løpende på 360 ulike tidsskrifter. Så her er det mye kunnskap å hente.

Personlig skulle jeg nok ønske at de hadde flere bøker med et karismatisk/pentekostalt utgangspunkt. Men kristne fra alle tradisjoner og kirkesamfunn bør her finne ting å glede seg over. Biblioteket er ikke rettet mot vanlig «oppbyggelse», men man trenger slett ikke være teolog eller bibellærer for å glede seg over denne boksamlingen. Så hvis du er interessert i litt dypere studier, så anbefaler jeg et besøk dit. Det er også mulig å låne bøker fra MF via ditt lokale folkebibliotek, noe som er kjekt hvis du bor langt fra Oslo.

Ingen kommentarer: